long time no see

Nu är det länge sen jag skrev något sist.
Varför, tänker säkert ni?

SVAR: INGEN ANING. Lathet kanske...
Vad har då hänt sedan sist jag skrev?

Mamma och Pappa har varit här i några dagar. Dom hade ganska tur med vädret då dom fick sol i stort sett alla dagar som åkte skidor. Förutom att vi åkt skidor med dom åt och drack vi gott på såväl Veras som hotellet.
TACK FÖR ATT NI KOM!


Jens har även varit här. i 11 (!) dagar. Klart roligt och helt klart spännande. Vi har åkt skidor, gott på offpisttur, smackat pist, ätit pizza i plural med mera...


Säsongen här uppe börjat tro det eller ej närma sig sitt slut och det är med blandade känslor jag lämnar Funäsdalen om lite mer än 1 vecka.
Skönt att komma tillbaka till Vingåker och träffa alla vänner och bekanta.
Oskönt att åka från Funäsdalen med tanke på alla kompisar man lärt känna och hur bra jag trivs i byn.
Jag kommer nog med största sannorlikhet komma tillbaka nästa säsong.

Men då med ett annat boende. Jag har insett att det är svårt att bo 4-5 stycken i samma lägenhet när alla har olika åsikter om i stort sett allting. 
Det kanske är lika bra att lösa ut den här lägenheten vi bor i nu. Den sägs ju (bara) kosta 2 miljoner! Dra å bada så dyrt för en lägenhet. Men å andra sidan går den ju knappast av för hackor. (Säger man så mamma?)

I fredags fyllde Fridolf år men jag blev inte så långvarig den kvällen. Antingen la dom nåt piller i mitt glas eller så måste jag blivit ormbiten för rackarnsanacka så onykter jag blev. 
Dessutom ar det ju Lördag igår och det betyder ju "discolördag" på Eriksgården. Den sista för säsongen dessutom och då får man inte backa ur. 


Idag har vi en soff-dag, jag och Elin. Helt klart jätteskönt. Det blir nog en promenad eller löprunda på eftermiddagen i solskenet. Så lång kanske den inte blir men välbehövlig framför allt. 
Just nu tittar vi på nåt skräpprogram på tv samtidigt som i har varsin dator i knät.
Elin sitter på facebook och jag följer stcc-premiären från Danmark via live-timing.
Däremot är sidan ganska seg så man får ha överseende med att man kanske missar nåt varv...


That's it 4 now!


På återseende
OLLE ERIXON
ledig och slapp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0