Mer skidåkning (själv)

WOHOOOP!

Idag har jag gjort något jag inte gjort på väääldigt länge.
Jag har åkt skidor, men absolut inte som jag brukar. Jag har nämligen åkt skidor på vanligt vis. Utan hopp, utan rails.
Jag började dagen med sovmorgon (skräll) sen blev det några avsnitt scrubs på datorn innan jag lyckades ta mig ur sängen och fick i mig frukost. I brist på riktiga skidor åkte jag till jobbet och hämtade ut ett par Fischer Progressor 9+. (grymt sköna)

Tog bilen till Hamra där jag i stort sett var själv.
Blev ikappkörd av 2 av alpina landslagets bussar påväg dit (inte undligt att dom kör i diket titt som tätt.)

Vädret var sjukt bra, strålande sol och 15 minus.

 

 

2 träningsgrupper med mindre barn och 3 turister i stort sett. Stort svängrum och långa sköna svängar.

Det var ovant i början med tanke på att det var bra många år sedan jag åkte på riktigt bra pistskidor och man kände direkt att det inte var igår man åkte på detta vis. 


Nu sitter jag i vår sköna soffa i lägenheten medan Elin är på ica och köper Keso. Lingonsylt dög inte till raggmunkarna vi lagat.
(Det var min idé med raggmunkar mamma, jag vet att du läser)

Imorgon är jag ledig igen men jag tror jag drar mig till parken. Min höft börjar kännas bra nu och jag kände inte av den allt för mycket under dagens åkning. 


Ikväll blir det soffmys (igen)

 

 


Bildbevis på vädret påväg till Hamra.
Är det inte vackert så säg..?


På återseende
OLLE ERIXON
du är galen bror!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan man bli annat än stolt! Raggmunk går inte av för hackor... Kanske kan få dig att glömma snabbmaten? Ha det gott och hälsa Elin

2009-12-03 @ 07:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0