gaswirehaveri

Nu är jag hemma hos Elin i Bondarvet men ska snart åka till BMS Event i Brovallen för att skruva bil. Men inte någon racerbil. Inte den här gången. Nu är det min egen bil som det ska skruvas på. För igår påväg från Vingåker sa nämligen min gaswire ifrån när jag åkte ur Västerås. 
Pedalen slog i botten men ingen gasrespons. Det var bara att koppla ur och rulla in på en parkeringsficka som fanns en liten bit fram. 
Världens snällaste, Jocke Ahlberg kom och hämtade mig med släp och vinsch för att få bilen till Brovallen. 
Han är bra go' den där Jocke!

Förmiddagen har tillbringats här framför datorn i jakt efter en ny gaswire och skam den som ger sig, Belins Bil i Avesta kunde få hem en ny wire till imorgon (torsdag). Billig var den också... Eller?
Enda parantesen är att vi åker till Falkenberg imorgonbitti klockan 8 och kommer inte hem förens natten mellan Lördag och Söndag. 
Men ännu en snäll Ahlberg, nämligen farfar Gunnar kunde hämta min wire sa Jocke när jag pratade med honom igår påväg hem från Västerås. Så på Söndag får jag förhoppningsvis dit en ny gaswire så jag kan åka med bilen igen. Jag måste ju ta mig hem på nåt vis, Jag vägrar att åka tåg! 


På återseende
OLLE ERIXON
gaswirejägare

Kommentarer
Postat av: mandyy

hmm.. du kan ju alltid fråga mig om sånt där.. kan ju allt om bilar nu ju!

2010-07-07 @ 15:15:07
URL: http://mandyypandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0